Inkoop en contractbeheer

Inkoop en contractbeheer niet populair

Praktijkhouders
Herkent u het volgende: u heeft een praktijk overgenomen of gestart en sinds dat moment is er op allerlei gebieden van alles gebeurd. Wet- en regelgeving is veranderd, er zijn innovaties geweest en u heeft zich hier ongetwijfeld goed in verdiept want deze zaken moeten óf hebben uw professionele interesse. Hoe zit het echter met die brandblussertjes die ieder jaar gekeurd worden, het piepkleine jaarbedragje voor wachtkamerlectuur of dat oersaaie energiecontract met al die variabelen? Hier heeft u, als u enigszins lijkt op ons ruim 600 deelnemende praktijken, weinig tijd en misschien ook wel weinig zin in gehad. Maar hoe staat de praktijk er nu eigenlijk voor

Praktijkmanagers
Als praktijkmanager heb je een buitengewoon brede functie. Vaak ben je verantwoordelijk voor personeel & planning, financiële administratie, aanspreekpunt voor patiënten, oplosser van storingen en andere calamiteiten en dan ook nog de ogen en oren van de praktijkhouder in de praktijk. Het is dan eenvoudig om al die zaken die toch wel lopen, zoals alle facilitaire contracten, steeds voor je uit te schuiven. Maar hoe staat de praktijk er nu eigenlijk voor?



Wat levert inkoop en contractbeheer op?
Voorpraktijken heeft al voor ruim 600 tandartspraktijken, huisartspraktijken, medische centra en allerlei andere praktijken en klinieken de randzaken binnen de praktijk in kaart gebracht. Dit levert sinds 2011 structureel een besparing op van 20-40% op de leveringsovereenkomsten. Natuurlijk geheel afhankelijk van de grootte van een locatie, levert dit altijd duizenden Euro’s per jaar op.

Plan het Voorpraktijken-Inventarisatiebezoek in, krijg volledig inzicht zonder dat u hier zelf tijd aan hoeft te besteden
Door het Voorpraktijken-Inventarisatiebezoek in te plannen, kunt u een analyse laten maken van alle facilitaire overeenkomsten binnen de praktijk. Als bepaalde contracten niet meer te vinden zijn, dan worden deze simpelweg door onze adviseur opgevraagd. U krijgt dus een volledig inzicht van alle lopende overeenkomsten én natuurlijk eventuele zaken die ontbreken maar wel nodig zijn.

Zo worden uw afvalverwijdering, airco-onderhoud, waterzorg en nog 32 aandachtsgebieden beoordeeld. U kunt dit daarna ook met een gerust hart overdragen aan onze specialisten die ervoor zorgen dat u:

  • Geen onnodige kosten maakt
  • Marktconforme contracten heeft


Maar ook:

  • Voldoet aan wet en regelgeving op facilitair gebied (ARBO, Bouwbesluit, Activiteitenbesluit milieubeheer etc.)
  • Voldoet aan verzekeringseisen


Ook niet onbelangrijk: op de praktijk worden door de adviseur van Voorpraktijken alle benodigde gegevens voor u verzameld, u en uw medewerkers kunnen dus gewoon de normale werkzaamheden uitvoeren.

Vraag een vrijblijvende kennismaking aan