Nieuws

Online marketing jaagt praktijken steeds vaker onnodig op kosten

voorpraktijken

Vraag het Voorpraktijken-Inventarisatiebezoek aan

Voorpraktijken bezoekt wekelijks meerdere praktijken voor het Voorpraktijken-Inventarisatiebezoek. Met besparingen op facilitaire kosten tussen de 20% en 40% zijn de resultaten vrijwel zonder uitzondering zeer positief. Eén van de gebieden waarvoor aandacht is tijdens de inventarisatie, is marketing en communicatie. In plaatsen waar concurrentie is tussen praktijken, zien wij steeds vaker dat er fors wordt ingezet op online marketing en dan vooral op SEO (Search Engine Optimization). Op zich een uitstekend hulpmiddel, maar het is wél belangrijk om dit bewust en planmatig in te zetten.

 

Meten
De eerste vraag die wij stellen is: “Wordt er gemeten via welke kanalen patiënten zich inschrijven?”  Zo ja, wordt dit geregistreerd en periodiek geanalyseerd? Het antwoord hierop is vaak negatief. Als er dan aan bepaalde communicatie-activiteiten, zoals online marketing (bijvoorbeeld SEO) veel budget wordt besteed, kan nooit worden beoordeeld of dit een nuttige investering is. Een gemiste kans, die bovendien kan leiden tot investeringen die zichzelf nooit terugverdienen.

 

Misbruik van vertrouwen
Steeds vaker zien wij tijdens de Voorpraktijken-inventarisatiebezoeken contracten met online marketingbureaus ter waarde van vele duizenden Euro’s per jaar. In de offertes en contracten wordt dan gesproken in ingewikkeld technisch vakjargon, is de prijsopbouw zeer ondoorzichtig en zijn voorwaarden zoals contractduur (soms wel 60 maanden!) buitenproportioneel. Praktijken worden over de streep getrokken, vaak op basis van angst (“Als u dit niet doet, dan doet uw collega het wel en dan staan zij bovenaan in Google.”). Dit hoeft helemaal niet zo te zijn, want de technische basis van uw website en de inhoud die u plaatst bepaalt al voor een groot gedeelte uw ranking (op welke positie u verschijnt in zoekresultaten). Oftewel: een slechte/verouderde website die veel geld besteedt aan SEO, kan alsnog lager eindigen in de zoekresultaten dan een goede/actuele website die weinig budget spendeert aan SEO.

voorbeeld

Alles wel goed inregelen door een onafhankelijk en betrouwbaar adviseur

Als u Voorpraktijken inzet voor het inventarisatiebezoek, krijgt u een overzicht van uw huidige situatie op het gebied van (online) marketing. Daarnaast kunt u, door deelnemer te worden aan het Voorpraktijken-concept, toegang krijgen tot een handige meetmethode voor de kanalen die de praktijk de meeste inschrijvingen opleveren. Indien gewenst, kunt u Voorpraktijken daarnaast ook inschakelen voor het opzetten van een professioneel marketing- en communicatiebeleid, waarin de volgende zaken worden verzorgd: 

  1. Interne analyse (organisatie, doelgroep, huidige marketinginspanningen)
  2. Externe analyse (afnemers, branche, concurrentie etc)
  3. Doelstellingen
  4. Marketingcommunicatiemix
  5. Implementatie
  6. Planmatige analyse en borging

 

Plan het Voorpraktijken-inventarisatiebezoek in en laat u ontzorgen
Door het Voorpraktijken-Inventarisatiebezoek (no cure no pay) in te plannen, kunt u een analyse laten maken van uw huidige situatie op het gebied van (online) marketing. Daarnaast worden bijvoorbeeld uw afvalverwijdering, airco-onderhoud, waterzorg en nog 26 aandachtsgebieden beoordeeld. Desgewenst kunt u dit in handen geven van specialisten die ervoor zorgen dat u:

  • Geen onnodige kosten maakt
  • Marktconforme contracten heeft


Maar ook:

  • Voldoet aan wet en regelgeving op facilitair gebied (ARBO, Bouwbesluit, Activiteitenbesluit milieubeheer etc.)
  • Voldoet aan verzekeringseisen


Ook niet onbelangrijk: op de praktijk worden door de adviseur van Voorpraktijken alle benodigde gegevens voor u verzameld, u en uw medewerkers kunnen dus gewoon de normale werkzaamheden uitvoeren. De kans is groot dat u vanuit de gevonden besparingen met gemak uw nieuwe marketing- en communicatieplan via Voorpraktijken kunt realiseren!

 

Vraag het Voorpraktijken-Inventarisatiebezoek aan