Telefonie en Data

ISDN-telefoonlijnen verdwijnen, denkt u al na over hoe de praktijk bereikbaar blijft?

Als de traditionele telefonie is verdwenen, zal de telefonische bereikbaarheid van de praktijk afhankelijk worden van VoIP. Deze techniek heeft zich in de loop der jaren ruimschoots bewezen, al is goed advies en een goede inventarisatie van de mogelijkheden belangrijk. De beschikbare bandbreedte van het internet en de verbindingen die beschikbaar zijn, zijn bepalend voor het maken van de juiste keuzes.

Voorpraktijken verzorgt de bereikbaarheid van uw praktijk via één partij die u het volgende kan leveren:

  • Internetverbinding(en)
  • (Hosted) telefooncentrale met alle veelgevraagde functies
  • Kwalitatieve headsets en toebehoren
  • DECT-telefoons


Voordelen van VoIP via Voorpraktijken:

  • Geen risico: de nieuwe telefonie-omgeving kan naast de huidige telefoons worden geïnstalleerd en pas als alles goed werkt wordt de knop omgezet
  • De huidige telefoonnummer(s) worden voor u meegenomen
  • De telefooncentrale is geen apparaat meer dat op de praktijk hangt, maar software. Dit betekent dat de maandelijkse vaste kosten inzichtelijk zijn en u niet voor een onverwachte hoge investering in een nieuwe centrale komt te staan.
  • Flexibel: als er een toestel bij moet komen, kan dit zonder moeite worden geregeld. Er is alleen een internetaansluiting nodig op de werkplek
  • Flexibel: als de praktijk verhuist, hoeven alleen de toestellen op de nieuwe locatie te worden ingeplugd en alles werkt direct weer
  • Voorspelbaar: vaste maandelijkse kosten inclusief regulier nationaal belverkeer
  • Comfortabel en efficiënt: alle contracten voor de verbindingen
  • Bewezen: gebruikt door al ruim 1.500 praktijken
     

Let op!
Veel praktijken beschikken over een inbraakalarmcentrale. Deze centrales zijn van oudsher vaak aangesloten op een traditionele telefoonlijn. En hier schuilt een gevaar, want zelfs als uw praktijk al is overgestapt op VoIP-telefonie kán het zijn dat de ISDN-telefoonlijn in bedrijf is gehouden omdat dit noodzakelijk is voor het inbraakalarm. Dat betekent dat u, op het moment dat KPN stopt met het leveren van de dienst, geconfronteerd wordt met een alarmsysteem dat ineens niet meer werkt. Let er op dat u niet gedekt bent voor schade wanneer uw beveiligingssysteem niet meer werkt.

Plan het Voorpraktijken-inventarisatiebezoek in en laat u ontzorgen
Door het Voorpraktijken-Inventarisatiebezoek (no cure no pay) in te plannen, kunt u een analyse laten maken van uw huidige situatie op het gebied van telefonie en data. Daarnaast worden ook uw afvalverwijdering, airco-onderhoud, waterzorg en nog 26 aandachtsgebieden beoordeeld. Desgewenst kunt u dit in handen geven van specialisten die ervoor zorgen dat u:

- Geen onnodige kosten maakt
- Marktconforme contracten heeft

Maar ook:

- Voldoet aan wet en regelgeving op facilitair gebied (ARBO, Bouwbesluit, Activiteitenbesluit milieubeheer etc.)
- Voldoet aan verzekeringseisen

Ook niet onbelangrijk: op de praktijk worden door de adviseur van Voorpraktijken alle benodigde gegevens voor u verzameld, u en uw medewerkers kunnen dus gewoon de normale werkzaamheden uitvoeren.

Vraag het Voorpraktijken-Inventarisatiebezoek aan