Stagiair(e) Communicatie & Marketing

Vacature Stagiair(e) Communicatie & Marketing


De Associatie Nederlandse Tandartsen (ANT) is dé belangenvereniging voor tandartsen.

De ANT is als dynamische belangenorganisatie een belangrijke factor in de mondzorg en staat bekend als een proactieve en innovatieve instelling. Het kantoor wordt aangestuurd door het bestuur. De medewerkers op het ANT bureau zijn verantwoordelijk voor het voorbereiden en uitvoeren van het ANT beleid en zetten zich in voor de belangenbehartiging van en dienstverlening aan tandartsen als ook voor de kwaliteit van de mondzorg in Nederland. De cultuur bij de ANT is klantgericht en initiatief en zelfstandigheid worden gestimuleerd.

Communicatie en marketing zijn belangrijke pijlers binnen het beleid van de ANT. Zowel gericht op de (toekomstige) leden als alle externe stakeholders. De ANT heeft de ambitie om het ledenaantal sterk te laten groeien om een nog krachtiger geluid te kunnen laten horen in de markt. Speciale aandacht krijgen daarbij studenten en startende tandartsen.

Om deze doelstellingen en meer te helpen verwezenlijken is de afdeling Communicatie & Marketing op zoek naar een stagiar(e). Als stagiar(e) Communicatie & Marketing draag je bij door o.a.:

  • Het bijhouden van de verschillende social media kanalen;
  • Het ontwerpen van flyers, posters en het verrichten van overige DTP werkzaamheden;
  • Het editen van video’s;
  • Het schrijven van online en offline content;
  • Het bijhouden van de website en deze aanvullen met nieuwe content;
  • Het opmaken en versturen van de nieuwsbrief (in MailChimp);
  • Het begeleiden van evenementen en congressen;
  • Het verrichten van overige marketing en communicatie werkzaamheden;
  • Het ondersteunen van andere afdelingen waar nodig.


Uiteraard ontvang je een marktconforme stagevergoeding en bovendien werk je op een bruisende plek in Amsterdam naast de Johan Cruijff ArenA, Afas Live en de Ziggo Dome. Kortom, een uitdagende, leuke, brede communicatie- en marketingstage!

Klinkt en voelt dit als een uitdaging voor jou? Stuur dan nu jouw motivatie en cv naar p.nugteren@ant-tandartsen.nl t.a.v. Pim Nugteren.

ANT-aspirantlid

Meld u aan als ANT-aspirantlid


Klik op de afbeelding om te vergroten

Tandartsrekening uitgelegd

De Associatie Nederlandse tandartsen heeft eind 2018 de website Mondzorgkosten.nl gelanceerd voor patiënten. Mondzorgkosten.nl geeft patiënten inzicht in en uitleg over de tandartsrekening.

Krijg inzicht in uw tandartsrekening

Niet eens met de factuur? Vraag eerst uw tandarts om uitleg.
Mondzorgkosten legt uit wat de codes betekenen. Is het u toch niet duidelijk waarom een bepaalde code op de rekening staat of bent u het er niet mee eens? Vraag uw tandarts dan eerst om uitleg. Het is ook mogelijk om het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP) te bellen. Telefonisch is het TIP te bereiken op het telefoonnummer 0900-2025012 (€ 0,90 per gesprek). 

e-mail

ANT-Nieuws Archief

Terug

ANT Jaaroverzicht

Bekijk de jaaroverzichten van de ANT. Per jaar staat gesorteerd waarmee de ANT de media haalde en welke andere hoogtepunten de ANT per jaar meemaakte. 

Bekijk het ANT jaaroverzicht

Modellen en Formulieren

De ANT heeft voor haar leden een aantal modelcontracten, overeenkomsten, formulieren en voorbeeldteksten ontwikkeld. De contracten worden jaarlijks geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met de Ledenservice. Dit kan per e-mail: service@ant-tandartsen.nl 

Algemeen
ANT Algemene Voorwaarden
Brief Buma/Sena factuur achtergrondmuziek praktijkruimte

Zzp en maatschapsovereenkomst
- Modelovereenkomsten voor overeenkomst van opdracht (waaronder Overeenkomst van opdracht mondzorgpraktijk)
Maatschapscontract
Overeenkomst variant maatschap

Praktijkzaken
Praktijkoverdracht
Richtlijnen voor omzetpercentages waarnemers en (tijdelijke) medewerking
Disclaimer website
Huurovereenkomst praktijkruimte
Offerte/prijsopgave
Stage-/praktijkovereenkomst tandartsassistent in opleiding

Arbeidsovereenkomsten en reglementen
Tandarts - arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Tandarts - arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
Tandartsassistent/baliemedewerker/mondhygiënist/praktijkmanager arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
Tandartsassistent/baliemedewerker/mondhygiënist/praktijkmanager arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Bijlage - functieomschrijving tandartsassistente
Bijlage - ziekteverzuimregeling
Bijlage - functieomschrijving praktijkmanager
Addendum studiekosten
Oproepovereenkomst Tandartass-baliemedew-praktijkman-mondhyg.
- Bijlage - Pensioenreglement


AVG
Alle belangrijke informatie en modellen over de AVG vindt u hier
 

Starterslidmaatschap

Eindelijk het welverdiende tandartsdiploma en nu aan de slag met het echte werk. Omdat jij druk bent met het leveren van goede mondzorg, zorgen wij voor de belangrijke zaken daar omheen. Wij zijn in gesprek met de NZa over de tarieven, behartigen jouw belangen in de politiek en overleggen met de zorgverzekeraars over vergoedingen. Kortom de ANT doet er alles aan om ervoor te zorgen dat jouw baan als tandarts zo fantastisch is en blijft.

Speciaal voor jou als beginnende tandarts is het ANT-lidmaatschap het eerste jaar helemaal gratis! Meld je dus nu direct gratis aan. Doe je dit binnen zes maanden na je afstuderen, dan ontvang je van ons een Bol.com cadeaukaart ter waarde van € 25,-!* De Bol.com cadeaukaart wordt opgestuurd zodra je BIG-geregistreerd bent en je jouw BIG-nummer bij ons gemeld hebt.  

Als afgestudeerd tandarts komt je studentlidmaatschap bij de ANT te vervallen.

Word daarom nu gratis tandartslid en profiteer van de voordelen.

Word lid

 

De ANT helpt de startende tandarts verder!


Als starter ben je bij de ANT de eerste vier jaar zéér voordelig uit. Tegelijkertijd kun je wel voor de volle 100% gebruik maken van onze dienstverlening, voordelen, advies en service en beschik je automatisch over een klachtenfunctionaris en ben je aangesloten bij de geschilleninstantie. Vijfdubbel voordeel dus.

Als pas afgestudeerde moet je direct van alles regelen. Een BIG-nummer,  verzekeringen en sollicitaties met de bijbehorende onderhandelingen. Hoe pak je het aan? Met het stappenplan van DeStartendeTandarts.com, een partner van de ANT, heb je alles snel op de rit!

Starterslidmaatschap
 

  • Gratis lidmaatschap in jaar van afstuderen
  • Sterk gereduceerd tarief in eerste jaren na afstuderen
  • 6 keer per jaar het vakblad Dentz op de mat
  • Gratis ‘marktplaats’ op de website
  • Gratis vacatures zoeken en je CV plaatsen op de website
  • Wekelijkse (video)nieuwsbrief
  • Aansluiting klachtenregeling en geschilleninstantie
  • Juridische ondersteuning
  • Volledige toegang tot alle informatie op www.ant-tandartsen.nl 
  • Kosteloos deelnemen aan bijeenkomsten
  • Uitgebreide ledenservice
  • Gratis oriënterend gesprek met praktijkadviseur over financiële zaken
  • Ledenkorting bij verzekeringen
  • Gratis afsprakenboek en tarievengids
  • Online kennistoetsen
  • En nog veel meer nuttige informatie, adviezen, tips en producten voor de startende tandarts

 

Kosten
 

  • In het jaar van BIG-registratie      Gratis
  • 1 jaar na afstuderen                       € 49,-
  • 2 jaar na afstuderen                       € 249,-
  • 3 jaar na afstuderen                       € 459,-
  • 4 jaar na afstuderen                       € 749,-

 

Lees de brochure (.pdf)

* De Bol.com cadeau kaart wordt door de ANT verstrekt onder de voorwaarde dat het lidmaatschap voor minimaal 1 jaar wordt aangegaan. Indien het lidmaatschap binnen 1 jaar wordt beëindigd, dan behoudt de ANT het recht voor om de (waarde) van de Bol.com cadeaukaart terug te vorderen. 

Het starterslidmaatschap is tevens geldig voor nieuwkomers die vanuit het buitenland in Nederland komen werken. 

Adverteren

Adverteren bij de Associatie Nederlandse Tandarts (ANT)

Het is mogelijk om uw beurs, congres, symposium of andere activiteit onder de aandacht te brengen bij onze leden. Hiervoor kunt u gebruik maken van onderstaand pakket.

Het is NIET mogelijk om commerciële producten of diensten te adverteren op de website van de ANT, hiervoor kunt u terecht bij hét tandartsenmagazine Dentz.

Pakket: Activiteit promoten

  • Opname in de activiteitenkalender op de website
  • Én opname in de activiteitenkalender in de wekelijkse digitale nieuwsbrief (in totaal 6x, vanaf 6 weken voor aanvang van de activiteit)
  • Én Facebookpost met link naar de activiteit in de kalender op de website (1 tot 2 weken vooraf aan de activiteit)


Non-profit
Bent u een non-profitorganisatie dan komt u mogelijk in aanmerking voor een aangepast tarief.

Meer informatie
Voor meer informatie en tarieven kunt u contact opnemen met de afdeling communicatie via communicatie@ant-tandartsen.nl of 020 23 74 740

Praktijkgerelateerde advertentie of vacature
Wilt u een praktijkgerelateerde advertentie of vacature plaatsen ga dan naar de gratis advertentiepagina

De ANT behoudt zich het recht voor om advertenties niet te accepteren.
Het is NIET mogelijk om reclamebanners te plaatsen.
Voor het plaatsen van een advertentie in hét tandartsenmagazine Dentz kunt u terecht bij Ronald Kruis (0226-331684) en Maria van der Veen (0226-331659) van Elma Media.

Mijn documenten

Wij werken voor u aan een optimale dienstverlening. Helaas zijn de werkzaamheden uitgelopen en is daarom de digitale documenten portal nog gesloten. Excuus hiervoor.

Vanaf medio maart 2017 zijn wij open voor alle ANT-leden.

Studenten

Hier vind je alle informatie die handig is voor jou als student.

Kies uw type advertentie

Overstapservice

De ANT is dé belangenbehartiger van tandartsen. Of het nu gaat om nieuwe tarieven, norminkomen, regelgeving of de toekomst van de mondzorg; op alle terreinen is de ANT een stevige onderhandelingspartner. We zijn kritisch als het moet, en altijd constructief en bereid om samen naar oplossingen te zoeken. Een snel groeiende beroepsorganisatie met een eigen geluid, waar je op kunt bouwen en zaken mee kunt doen. Een ANT-lidmaatschap heeft bovendien vele praktische en financiële voordelen

NAAR HET OVERSTAPFORMULIER

Overstappen? Doe eerst de vrijblijvende check en zie wat het voor u betekent
 

Wilt u overstappen naar de ANT, maar wilt u eerst weten wat dat voor u betekent? Maak dan gebruik van onze overstapservice!

Met de overstapservice van de ANT krijgt u eerst vrijblijvend te zien wat overstappen voor u betekent. Wordt u lid van de ANT dan wordt overstappen wel heel makkelijk voor u gemaakt. Uw verzekeringen bij de VvAA, Movir, GeyselKroon, uw abonnement bij Prikpunt en Pharmeon en alle kortingen die u bij uw huidige beroepsgroep gewend bent, worden door de ANT voor u overgezet. Het enige wat u nog moet doen is uw e-mailadres whatsappen naar 06 83 77 07 24 of gebruik het aanmeldformulier van de ANT in vullen om lid te worden.

WORD DIRECT LID VAN DE ANT

Heeft u nog vragen of wilt u direct lid worden?

U kunt onze ledenservice bereiken via 020 - 2374 740 of door dit formulier in te vullen. Dan zetten wij voor u alles op een rij.

Vragen over tandartsrekening

De afgelopen jaren hebben de tandartsen samen met de Nederlandse Zorgautoriteit en consumentenorganisaties stappen gezet om de tandartsrekening transparanter en beter controleerbaar te maken.

Dit heeft geleid tot de oprichting van de website Mondzorgkosten.nl Op een tandartsrekening staan alle handelingen die de tandarts heeft uitgevoerd tijdens uw bezoek. Deze handelingen heten prestaties. In Nederland hebben alle prestaties een eigen code. Zo’n code bestaat uit een letter en twee of drie cijfers. Als u wilt weten wat de codes betekenen, dan bent u op onze website Mondzorgkosten aan het juiste adres.

Bezoek Mondzorgkosten.nl

Nuttige informatie en links

 

 

Klachtmogelijkheden

Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT)

Landelijk Meldpunt Zorg (LMZ)

Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ)

Nederlandse Zorgautoriteit (NZa)

MondzorgPolis.nl

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ)

Tuchtcolleges voor de Gezondheidszorg

Zorgbelang Nederland

 

Algemeen

Allesoverhetgebit.nl

BIG-register

ConsuWijzer.nl

College Bescherming Persoonsgegevens

Consumenten Platform Mondzorg

Ivoren Kruis

Kwaliteitsregister Mondhygiënisten (KRM)

Kwaliteitsregister Tandartsen (KRT)

Nationaal Kompas Volksgezondheid (RIVM)

Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF)

Nederlandse Zorgautoriteit (NZa)

Rijksoverheid.nl

Tandarts.nl

Tandheelkundig Informatie Punt (TIP)

Veranderingen in de zorg (Rijksoverheid)

Vereniging van Orthodontisten (NVvO)

VergelijkMondzorg

Zorgkaart Nederland

Zorgverzekeraars Nederland (ZN)

Patiënten

Alles over goede mondzorg, uitleg over de rekening van de tandarts en meer: Allesoverhetgebit.nl

Vragen over de tandarts? Vul het contactformulier in van het Tandheelkundig Informatie Punt: jouw vraagbaak

Niet tevreden? Bekijk wat je kunt doen met je klacht over de tandarts

IQdent lidmaatschap

IQdent studieclubs: intercollegiaal overleg toegankelijk voor álle tandartsen

Intercollegiaal overleg inspireert, ontwikkelt en daagt uit. En wie kunnen u nu beter op de hoogte houden van de nieuwste inzichten en ontwikkelingen in uw vakgebied dan uw vakgenoten? Bij IQdent staat het reflecteren op uw eigen handelen en het delen van kennis en ervaringen met collega's centraal. Daarnaast bespreekt u samen nieuwe ontwikkelingen en bekijkt u wat u daarmee kunt in uw praktijk.

Bekijk hier de flyer (pdf)

Meer informatie over IQdent

ANT vacatures

Vacature Stagiair(e) Communicatie & Marketing

De Associatie Nederlandse Tandartsen (ANT) is dé belangenvereniging voor tandartsen.

De ANT is als dynamische belangenorganisatie een belangrijke factor in de mondzorg en staat bekend als een proactieve en innovatieve instelling. Het kantoor wordt aangestuurd door het bestuur. De medewerkers op het ANT bureau zijn verantwoordelijk voor het voorbereiden en uitvoeren van het ANT beleid en zetten zich in voor de belangenbehartiging van en dienstverlening aan tandartsen als ook voor de kwaliteit van de mondzorg in Nederland. De cultuur bij de ANT is klantgericht en initiatief en zelfstandigheid worden gestimuleerd.

Communicatie en marketing zijn belangrijke pijlers binnen het beleid van de ANT. Zowel gericht op de (toekomstige) leden als alle externe stakeholders. De ANT heeft de ambitie om het ledenaantal sterk te laten groeien om een nog krachtiger geluid te kunnen laten horen in de markt. Speciale aandacht krijgen daarbij studenten en startende tandartsen.

Om deze doelstellingen en meer te helpen verwezenlijken is de afdeling Communicatie & Marketing op zoek naar een stagiar(e). Als stagiar(e) Communicatie & Marketing draag je bij door o.a.:

  • Het bijhouden van de verschillende social media kanalen;
  • Het ontwerpen van flyers, posters en het verrichten van overige DTP werkzaamheden;
  • Het editen van video’s;
  • Het schrijven van online en offline content;
  • Het bijhouden van de website en deze aanvullen met nieuwe content;
  • Het opmaken en versturen van de nieuwsbrief (in MailChimp);
  • Het begeleiden van evenementen en congressen;
  • Het verrichten van overige marketing en communicatie werkzaamheden;
  • Het ondersteunen van andere afdelingen waar nodig.


Uiteraard ontvang je een marktconforme stagevergoeding en bovendien werk je op een bruisende plek in Amsterdam naast de Johan Cruijff ArenA, Afas Live en de Ziggo Dome. Kortom, een uitdagende, leuke, brede communicatie- en marketingstage!

Klinkt en voelt dit als een uitdaging voor jou? Stuur dan nu jouw motivatie en cv naar p.nugteren@ant-tandartsen.nl t.a.v. Pim Nugteren.

Missie en Visie

De ANT is een beroepsorganisatie voor tandartsen, opgericht in 1995. Op 5 juli 2002 heeft de minister van VWS de ANT aangewezen als 'representatieve organisatie' voor tandartsen en tandarts-specialisten.

Missie en visie 

De ANT komt op voor de tandarts en behartigt zijn of haar belangen. De afgelopen jaren is het een uitdaging geworden om een goede tandarts te zijn én een gezond bedrijf te voeren. De regeldruk neemt toe en de keuzevrijheid voor de consument staat onder druk. Keuzevrijheid van zorgverlener is in het belang van zowel de consument als de tandarts en vormt dan ook een speerpunt voor de ANT.

De ANT staat voor goede mondzorg, ook in de toekomst, en streeft naar het bevorderen van kwaliteit in en rond de tandartspraktijk. Indien wet- en regelgeving geen betere mondgezondheid voor de patiënt oplevert, zal de ANT zich tot het uiterste inspannen om onnodige bureaucratie te verminderen. De beschikbare tijd moet zo goed mogelijk besteed worden aan de patiënt. Regelgeving dient als instrument niet verstikkend, maar regulerend en faciliterend te zijn.

De ANT zal de tandarts daarom ondersteunen met praktische tools, zoals protocollen, sjablonen, rapporten en adviezen, om met de huidige wet- en regelgeving zo praktisch mogelijk om te kunnen gaan. Daarnaast zal de ANT tegenwicht bieden aan de politiek, verzekeraars en andere organisaties, indien er onredelijke of onnodige eisen worden gesteld aan de tandarts. De ANT onderkent dat essentiële mondzorg voor iedereen betaalbaar en toegankelijk moet zijn. Wij vinden het echter niet juist dat de overheid vaste tarieven wil hanteren voor behandelingen die voor het goed functioneren van het gebit niet strikt noodzakelijk zijn. Dit kan de innovatie in de tandheelkunde en de kwaliteitsbevordering immers remmen.

De ANT bekommert zich ook over het imago van de tandarts in de samenleving. Door reële eisen op het gebied van kwaliteit en hygiëne te ondersteunen en/of te ontwikkelen zal het aanzien van de tandarts positief worden beïnvloed. De ANT streeft naar partnership met alle stakeholders voor het bereiken van een gezond stelsel van mondzorg met keuzevrijheid voor de consument.

Doelstelling 

De ANT ondersteunt haar leden zodanig dat zij in staat worden gesteld om zich te richten op de essentie van het zijn van tandarts: het verlenen van optimale tandheelkundige zorg. De ANT realiseert haar doelstelling onder meer door: 

Het uitdragen van de visie van de ANT en het behartigen van de belangen van haar leden in contacten met politiek, overheden, consumenten- en patiëntenorganisaties en relevante belangen- en beroepsorganisaties in binnen- en buitenland; 
Het uitdragen van de visie van de ANT en het behartigen van de belangen van haar leden in contacten met de media, zowel proactief als reactief;
Het behartigen van de belangen van haar leden middels het voeren van juridische procedures gericht op het realiseren van de visie van de ANT;
Het proactief informeren van de leden van de ANT over actuele en relevante zaken die van invloed kunnen zijn op hun positie als tandarts of op hun praktijkvoering in het algemeen;
Het leveren en doen leveren van ondersteuning aan de leden van de ANT middels een telefonische helpdesk en middels producten en diensten op het gebied van onder meer bedrijfsvoering, juridische dienstverlening en verzekeringen, waarbij het uitgangspunt is de behoefte van de leden en een optimale prijs – kwaliteit verhouding;
Het ontwikkelen en hanteren van een helder en eenduidig kwaliteitsbeleid dat de leden van de ANT in staat stelt om met minimale administratieve lasten middels eenvoudige en praktisch toepasbare instrumenten uitvoering te geven aan hun professionele verantwoordelijkheid en de kwaliteit van de zorgverlening in hun praktijk te bevorderen;
Het instellen en in stand houden van een onafhankelijk, laagdrempelig en efficiënt werkend klachtenbureau conform de daarvoor geldende wet- en regelgeving, zodanig dat de individuele leden van de ANT in staat worden gesteld aan hun verplichting terzake te voldoen. Uitgangspunt daarbij is het komen tot herstel van de vertrouwensrelatie tussen klager en tandarts en het waar mogelijk actief bevorderen van een onderlinge oplossing.

Bureau

De ANT bestaat uit een compact en daadkrachtig bureau. De bureaumedewerkers zetten zich in voor de belangenbehartiging en dienstverlening aan de tandartsen en zijn verantwoordelijk voor het voorbereiden en uitvoeren van het beleid. Om zo doeltreffend, flexibel en efficiënt mogelijk te kunnen werken, wordt gebruik gemaakt van de zogenaamde verlengde-arm-constructie: extra ondersteuning en/of specifieke deskundigheid wordt ingehuurd indien nodig. Door de aanwezige kennis en expertise op het bureau kan in de meest voorkomende behoeftes tot ondersteuning direct worden voorzien.

Het ANT bureau bestaat uit de volgende afdelingen:

  • Ledenservice (met telefonische helpdesk en adviserend tandarts)
  • Beleid
  • Communicatie
  • (Leden)administratie
  • Bureau klachtbehandeling

Leden service

Ledenvoordeel

Slimme tandartsen kiezen voor de ANT. Want een ANT-lidmaatschap is net zo compleet maar wel voordelig(er). Op deze pagina's leest u wat een ANT-lidmaatschap u oplevert.

Meer informatie of gemakkelijk overstappen? 
 De ANT Ledenadministratie staat u graag te woord en is telefonisch bereikbaar via 020 23 74 740. U kunt ook een e-mail sturen naar ant@ant-tandartsen.nl.

Bent u er al uit? Ga dan direct naar het inschrijfformulier.

Bestuur

Het bestuur is verantwoordelijk voor de vereniging als totaal en bepaalt het beleid. Bestuursleden worden benoemd door de Algemene Vergadering op voordracht van het bestuur. De meerderheid van de bestuursleden moet worden benoemd uit de tandartsleden van de vereniging. Het bestuur is verantwoording verschuldigd aan de Algemene Vergadering.

Samenstelling (per 23 juni 2017):

 


 

 

 

Jan Willem Vaartjes, tandarts-implantoloog, Voorzitter

 

 

 


Wilfred Kniese, Vicevoorzitter en Penningmeester

 

 

 


Ravin Raktoe, tandarts, Secretaris

 



 

Richard Suy, tandarts, Bestuurslid

 



 

Dentz Magazine

Het vakblad Dentz wordt automatisch naar alle praktiserend tandartsen (en ANT-studentleden) in Nederland toegezonden. Bent u tandarts maar ontvangt u geen Dentz Magazine? Neem dan contact op met onze ledenservice.

Dentz benadert de tandarts als medicus én ondernemer en inspireert deze op alle gebieden van zijn praktijkvoering. Daarnaast is er in ieder nummer plaats voor tandheelkundig nieuws, achtergronden en opinie.
Dentz verschijnt 6 keer per jaar. Met een oplage van ruim 9.000 exemplaren is Dentz een vakblad van formaat.

Ooit een Dentz gemist of even snel een artikel terugzoeken? Alle Dentz uitgaven zijn gemakkelijk terug te vinden onderaan deze pagina. 

Het magazine Dentz is vernoemd naar Theodore Dentz (1840-1933), eerste lector in de tandheelkunde en algemeen beschouwd als de grondlegger van de tandheelkundige wetenschap in Nederland.Adverteren
Wilt u adverteren in Dentz?

Persberichten

Hieronder vindt u een overzicht van actuele ANT persberichten:

2019  
6 september

ANT: “Zorgverzekeraars laten ruim half miljoen kinderen in de kou staan”

8 februari

ANT: “VGZ leidt aandacht af van dubieus inkoopbeleid implantaten”

18 januari

ANT: VGZ laat kwetsbare patiënten in de kou staan

   
2018  
  Overzicht: ANT in de media 2018
13 december

ANT waarschuwt Eerste Kamer voor risico machtsmisbruik zorgverzekeraars bij controles

6 november ANT biedt tandartsen gratis ZIVVER om makkelijk en veilig te mailen
17 september ‘Is er toevallig een tandarts in de zaal’?
26 april ANT doet klemmend beroep op ZN om kleur te bekennen
13 februari Nederlandse tandartsen sluiten zich aan bij rechtszaak tegen tabaksindustrie
1 februari Tandartspraktijken staken opleiden van ‘borende mondhygiënist’
25 januari

Geen enkel draagvlak voor taakherschikking in de mondzorg

16 januari ANT lanceert met ‘Kijk in de praktijk’ uniek initiatief voor studenten Tandheelkunde
   
2017  
  Overzicht: ANT in de media 2017
23 november 2017 ANT distantieert zich van onderzoek Panteia/Etil naar capaciteit in de mondzorg
21 november 2017 ANT: minister moet cosmetische tandheelkunde volledig vrijgeven
1 juni 2017 ANT in brief aan informateur: meer tandartsen opleiden en keuzevrijheid consument
1 juni 2017 Bijlage: brief aan de informateur
10 maart 2017 Kies verstandig: gebruik Stemwijzer Mondzorg
7 maart 2017

Beugelende tandarts heet voortaan tandarts voor orthodontie

24 februari 2017

KNMT en ANT samen hoofdsponsor van de Dental Runners

23 februari 2017 Voorstel minister over taakherschikking mondzorg terug naar de tekentafel
1 februari 2017 ANT overhandigt petitie aan Tweede Kamer
   
2016  
  Overzicht: ANT in de media 2016
13 december 2016

Tandartsbehandelingen steeds beter betaalbaar

6 december 2016 ANT publiceert 'Notitie Samenwerkingsvormen' voor tandartsen
3 oktober 2016 Keuzevrijheid patiënten in geding door dreigend tekort tandartsen
7 jun 2016 Patiëntveiligheid en kwaliteit in mondzorg in het geding, zorgkosten omhoog
29 mrt 2016 ANT: Fraude in de mondzorg minimaal
14 mrt 2016 Stop de afbraakpolitiek van de mondzorg
19 feb 2016 ANT waarschuwt individuele tandartsen voor uitvraag door NZa
1 feb 2016 Nieuwe directeur bij ANT: Peter Vlaandere
   
2015  
  Overzicht: ANT in de media 2015
10 dec 2015 MondzorgPolis.nl is online. ANT lanceert nieuw meldpunt voor klachten over tandartsverzekeringen
2 okt 2015 ANT blij met rapport Nationale ombudsman
23 juni 2015 ANT: opleidingen assisterend personeel baseren op risicoprofielen
19 juni 2015 Twee nieuwe bestuursleden voor Associatie Nederlandse Tandartsen 
2014  
  Overzicht: ANT in de media 2014
8 nov 2014  Flinke investering nodig om kwaliteit mondzorg kwestbare ouderen te verbeteren
7 nov 2014 ANT: gemengde gevoelens over tarievenbesluit NZa
1 mei 2014  ANT stapt naar Nattionale ombudsman met klacht over NZa
11 apr 2014 ANT maant NZa: transparante dialoog of Nationale ombudsman
6 apr 2014 Meer bevoegdheden mondhygiënisten is fopspeen en voorbarig
2013  
3 dec 2013 Van prijsopdrijving door tandartsen blijkt uit onderzoek geen sprake
12 nov 2013 ANT wijst tandartsen op rechten bij materiële controle zorgverzekeraar
31 okt 2013  Extra opleidingsplaatsen tandartsen hard nodig
3 sep 2013 ANT vreest afbraak mondzorg
23 mei 2013 Oprichting ANT Van Nouhuysbeurs
30 jan 2013 ANT nieuwe voorzitter
2012  
27 jun 2012 Politiek opportunisme dreigt experiment in de kiem te smoren
25 jun 2012  Voorbarige conclusies experiment vrije prijsvorming
   

Publicaties

De ANT verzorgt diverse publicaties voor zowel de eigen leden alsook voor niet-leden.

Adverteren?
Interesse in adverteren in Dentz? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met Ronald Kruis (0226-331684) en Maria van der Veen (0226-331659) van Elma Media.

Digitale nieuwsbrief

Met grote regelmaat worden digitale nieuwsbrieven verstuurd aan alle leden en studentleden waarvan we een actueel e-mailadres in ons bestand hebben. De nieuwsbrieven bevatten altijd waardevolle informatie over zaken als beleid, richtlijnen, overheidsbesluiten, persberichten en dergelijke. Ook sturen we, indien relevant, bestanden mee met waardevolle informatie en handvatten die voor de dagelijkse praktijkvoering van belang kunnen zijn. Alle nieuwsbrieven worden na verzending in het nieuwsbriefarchief op het ledendeel van de ANT website geplaatst waar leden ze kunnen nalezen.

Let op: zorg ervoor dat wij altijd over het juiste emailadres beschikken, zo mist u niets. Wijzigingen kunt u doorgeven via de administratie

Advertentie Plaatsen

ALLEEN advertenties voor PRAKTIJK VRAAG/AANBOD en  INVENTARISATIE VRAAG/AANBOD of  STAGEPLAATSEN  worden geplaatst op de ANT site, voor vacatures kunt u gebruik maken van www.jobs.ant-tandartsen.nl  
Voor alle rubrieken geldt dat adverteren mogelijk is voor tandartsen (wel/geen ANT-leden), tandartspraktijken, mondhygiënisten en assistenten. Advertenties van commerciële partijen worden niet geplaatst.

Anonieme advertentie
Indien u een anonieme advertentie wilt plaatsen, let er dan op dat u in de advertentietekst GEEN persoonlijke gegevens zoals telefoonnummer of e-mailadres vermeld. De advertentie krijgt dan van ons een nummer en reacties worden naar u doorgestuurd

Spelregels

  • Vacatures worden niet hier geplaatst maar op jobs.ant-online.nl
  • Alleen PRAKTIJK VRAAG EN AANBOD, INVENTARIS VRAAG EN AANBOD en STAGEPLAATSEN kunnen worden geplaatst op de ANT-site.
  • De advertenties zijn bedoeld voor collega's onderling en mogen geen commercieel karakter hebben. Advertenties van commerciele partijen worden niet geplaatst. Acquisitie (reageren op advertenties) wordt niet op prijs gesteld.
  • Advertenties kunnen gratis door leden worden geplaatst, maar niet door commerciële partijen.
  • De advertenties worden op uw verzoek weer verwijderd. 
  • De advertentie worden voor leden kosteloos geplaatst voor maximaal 3 maanden, waarna deze automatisch wordt verwijderd. Indien gewenst kunt u de advertentie daarna weer opnieuw plaatsen.
  • Let u op dat uw tekst géén leeftijdseis bevat en géén voorkeur aangeeft voor geslacht en/of etniciteit/afkomst van de gezochte kandidaat.

Plaatsen van een advertentie
U kunt uw advertentie online opgeven met behulp van het advertentieformulier, daarvoor dient u ingelogd te zijn als ANT lid. U kunt aangeven of u uw advertentie anoniem wilt plaatsen. De advertentie wordt dan voorzien van een registratienummer. De reacties van de geïnteresseerden komen bij de ANT Ledenservice binnen en zullen naar u, de adverteerder, worden doorgezet. Het plaatsen van een anonieme advertentie kan in elke rubriek.

Reageren op een advertentie
Als u geïnteresseerd bent in een advertentie kunt u gebruik maken van de contactgegevens die in de oproep zijn vermeld. U reageert dan direct op de adverteerder.
In het geval van 'advertenties onder nummer' (anoniem) komt uw reactie bij de ANT binnen. Wij zetten uw reactie eenmalig door naar de adverteerder die op zijn/haar beurt contact met u zal opnemen. U dient in de mail het registratienummer van de desbetreffende advertentie te vermelden.

Studentenlid worden

Word nu lid bij de ANT

ANT voor studenten

Als student is het natuurlijk fijn als er iemand met je meedenkt en -groeit. De ANT heeft speciaal voor studenten: het ANT Studenten-pakket. Het biedt vele voordelen, ondersteuning en extra's.

Word nu gratis lid!

Dit pakket biedt onder andere:

  • Gratis lidmaatschap tijdens je studie en in het jaar van afstuderen
  • Door sponsoring en samenwerking met de verschillende faculteitsverenigingen zijn er gedurende het hele jaar diverse evenementen waar de ANT bij betrokken is. 
  • Korting op Zorgverzekering vrije keuze ONVZ: 8% korting op basisverzekering en 10% korting op aanvullende verzekering
  • Elke twee maanden hét vakblad voor tandartsen Dentz magazine
  • Gratis advertentie- en stagerubriek
  • Actuele informatie via digitale nieuwsbrieven
  • Toegang tot het afgeschermde gedeelte van de ANT website, met alle modelformulieren en handige tools
  • Sterk gereduceerd tarief voor het starterslidmaatschap in de eerste jaren na afstuderen
  • Korting bij het ANT Studentencongres
  • Kans op het onvangen van de ANT Van Nouhuysbeurs voor studenten die in het buitenland een stage gaan lopen


Eenmaal afgestudeerd en aan de slag, biedt de ANT je nog meer voordelen en handvatten zoals; uitgebreide ledenservice, juridische hulp, aansluiting bij de klachtenregeling, afsprakenboeken, en nog veel meer! De ANT vindt het belangrijk dat jij je zich kunnen focussen op de relatie met hun patiënten en de kwaliteit van de behandelingen. Bij al het andere helpen wij je graag.

 

Word nu gratis lid!

Lidmaatschap en contributie

De ANT heeft verschillende lidmaatschappen. In de tabel hieronder ziet u welk lidmaatschap het beste bij u past. U kunt een lidmaatschap aanvragen of wijzigen via de ANT Ledenadministratie. Aanvragen kan zowel schriftelijk als via de website. 

Een verenigingsjaar loopt van 1 januari t/m 31 december.

Meer informatie?

De ANT Ledenadministratie staat u graag te woord en is telefonisch bereikbaar via 020 - 2374 740. U kunt ook een e-mail sturen.

Naar het inschrijfformulier voor tandartsen

Naar het inschrijfformulier voor studenten

Meer informatie over het starterslidmaatschap
 

Voordelen per lidmaatschap

Lidmaatschap

Klachtenregeling

Ledenservice

Stemrecht

Volwaardig

Ja

Ja

Ja

Partner

Ja

Ja

Ja

Groeps

Ja

Ja

Ja

Starter / Nieuwkomer

Ja

Ja

Ja

65+

Ja

Ja

Ja

Pensioen

Nee

Nee

Ja

Inkomen

Ja

Ja

Ja

Praktijkhouder

Nee Ja Nee

Student

Nee

Nee

Nee

Het lidmaatschap kan niet tussentijds worden aangepast. Wilt u uw lidmaatschap wijzigen of opzeggen? Geef dit dan vóór 15 november door aan de ledenservice. Alle wijzigingen worden aan het begin van het verenigingsjaar (1 januari) doorgevoerd.

Wat biedt de ANT?

De Associatie Nederlandse Tandartsen (ANT) is dé belangenbehartiger van tandartsen, een snel groeiende beroepsorganisatie met een eigen geluid. Wij zetten ons in voor een beter imago van de beroepsgroep en blijven strijden tegen bureaucratie. Alleen dat al maakt een ANT-lidmaatschap de moeite waard! Daarnaast kunnen ANT-leden profiteren van ons uitgebreide, aantrekkelijk geprijsde servicepakket.


Word nu lid van de ANT

 

 

 

 

 

 

 

Waarom overstappen naar de ANT:
 

  • All inclusive lidmaatschap met dezelfde klachten en geschillenregeling voor € 950,-
     

  • Ontzorging met protocol-templates via uw uitgebreide persoonlijke portal
     

  • Uw verzekeringen met behoud van de huidige kortingen
     

  • Gratis toegang tot standaardformulieren en contracten
     

  • Vanaf 2019 beveiligd communiceren, mailen én appen met Zivver 



En verder
Juridische en fiscale adviezen. Het gaat hierbij om algemene advisering over regelingen en situaties. Advisering over zaken die zijn gerelateerd aan uw eigen onderneming vallen hier niet onder. Wel kunt u voor eigen rekening gebruikmaken van de specifieke deskundigen waarmee de ANT samenwerkt waarbij de ANT het eerste halfuur kosteloos aanbied.

Ledenservice
De ANT ondersteunt haar leden in de dagelijkse uitoefening van hun beroep door het aanbieden van een uitgebreide ledenservice. Deze service is onderdeel van de verschillende lidmaatschappen voor praktiserend tandartsen. Als praktiserend ANT-lid kunt u bij de ledenservice terecht voor ondersteuning en advies op diverse terreinen waar u in uw praktijk mee te maken heeft, zoals regelgeving, personeelszaken, juridische, fiscale en financiële zaken en declaraties. Ook kunt u modelovereenkomsten en -contracten opvragen via de website. De online ledenservice is alleen na inloggen op de website beschikbaar voor de leden. Op ons bureau is drie dagen per week een tandartsadviseur aanwezig die u kun traadplegen.

EN VERDER

  • Kwaliteitsbevordering en nascholingsaanbod: kennistoetsen, gratis workshops, congres, IQdent studieclubs
  • Publicaties (o.a. tarievengids en afsprakenboek)
  • Het vakblad Dentz magazine, 6x per jaar
  • Ledenservice met tools, sjablonen, reglementen
  • Wekelijkse de ANT-nieuwsbrief digitaal
  • Dezelfde kortingen die u gewend bent voor Prikpunt of een praktijkwebsite (Pharmeon)
  • Praktijkkosten besparen met ANT-ledenvoordeel
  • Actualiteiten via de ANT-website (persberichten, polls, enquêtes, twitter, activiteitenkalender)
  • Informatie via het online ledengedeelte (o.a. modelcontracten en adviessalarissen)
  • Gratis advertentierubriek op de website
  • Kortingen op diverse producten en diensten (o.a. financiële ondersteuning, praktijkwebsite etc.)
  • Aansluiting bij de ANT klachtenregeling en bij www.geschilleninstantiemondzorg.nl (conform Wkkgz)
  • 10% korting op arbeidsongeschiktheidsverzekeringen van Movir
  • 10% korting op beroepsaansprakelijkheid- en rechtsbijstandsverzekering bij VvAA
  • ANT-arrangement van Geijsel Kroon met de laagste prijsgarantie bij een totaalpakket, met gratis overstapservice
  • 15% korting op de uurtarieven van Karssen Financieel bij advies in praktijkverkoop, koop of financiering 
  • Een exclusieve aanbieding bij ZorgkaartNederland

 

WORD NU LID VAN DE ANT

Studenten

Lid worden

Ja, ik word lid van de ANT!

Tandartsen

Lidmaatschap

Privacy & Disclaimer

PRIVACY STATEMENT

Artikel 1. Algemeen 
De ANT zorgt ervoor dat met Persoonsgegevens van de leden zorgvuldig wordt omgegaan. Wij houden ons aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Met dit Privacyreglement willen wij u nader informeren over ons beleid.

 

Artikel 2. Definities

Voor alle duidelijkheid geven wij kort aan wat wij met bepaalde termen bedoelen:

  1. Persoonsgegevens: alle gegevens door middel waarvan het lid kan worden geïdentificeerd.
  2. Verantwoordelijke: de verwerkingsverantwoordelijke, zoals bedoeld in artikel 4 lid 7 van de Verordening. Voor dit privacyreglement de ANT.
  3. Verwerking/Verwerken: een bewerking van persoonsgegevens, al dan niet uitgevoerd via geautomatiseerde procedés, zoals het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van Persoonsgegevens.
  4. Verwerker: degene die ten behoeve van de ANT voor de Verwerking van Persoonsgegevens zorgdraagt, zonder aan haar rechtstreeks gezag te zijn onderworpen, zoals hulppersonen die door de Verantwoordelijke zijn ingehuurd.
  5. Betrokkene: degene op wie de Persoonsgegevens betrekking hebben, in het algemeen het lid.
  6. Uitvoeringswet: de Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming.
  7. Verordening: verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (PbEU 2016, L 119).   
  8. Privacyreglement: dit document.
  9. Gepseudonomiseerde gegevens: Persoonsgegevens die niet meer aan een specifieke betrokkene kunnen worden gekoppeld zonder dat er aanvullende gegevens worden gebruikt. Deze aanvullende gegevens worden dusdanig bewaard dat zij niet gekoppeld kunnen worden aan een te identificeren persoon.

 

Artikel 3. Hoe komen we aan de gegevens?

Persoonsgegevens zijn afkomstig of afgeleid van gegevens die mondeling en schriftelijk worden verstrekt door de Betrokkene.

 

Artikel 4. Hoe en waarom verwerken wij gegevens?

  1. Verwerking gebeurt op een wijze die ten aanzien van de Betrokkene rechtmatig, behoorlijk en transparant is. Daarnaast geschiedt de verzameling van Persoonsgegevens voor bepaalde, uitdrukkelijk omschreven en gerechtvaardigde doeleinden. De Verwerking ervan geschiedt niet op een met die doeleinden onverenigbare wijze.
  2. De Verwerking met het oog op archivering in het algemeen belang, wetenschappelijk of historisch onderzoek of statistische doeleinden wordt niet als onverenigbaar met de oorspronkelijke doeleinden beschouwd.
  3. De Verwerking is alleen rechtmatig indien en voor zover aan ten minste een van de onderstaande voorwaarden is voldaan:
  1. Toestemming van de Betrokkene;
  2. Het aangaan en uitvoeren van een lidmaatschap(sovereenkomst);
  3. Het behartigen van een gerechtvaardigd belang van de Verantwoordelijke of van een derde (bijvoorbeeld de bedrijfscontinuïteit);
  4. Noodzaak om een wettelijke verplichting of een overeenkomst met de Betrokkene na te komen.
  1. Persoonsgegevens worden slechts Verwerkt voor zover zij gelet op de doeleinden waarvoor zij worden Verwerkt toereikend, ter zake dienend en beperkt zijn tot wat noodzakelijk is.
  2. De ANT verwerkt Persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
  1. Belangenbehartiging van de Betrokkene;
  2. Informeren en contacteren van Betrokkene(n);
  3. Financiële administratie;
  4. Goede werking van de website.

 

 

Artikel 5. Voorwaarden voor toestemming

  1. De Verantwoordelijke kan aantonen dat de Betrokkene toestemming heeft gegeven voor de Verwerking.
  2. De Betrokkene kan een gegeven toestemming altijd weer intrekken.


Artikel 6. Andere gegevens

Geanonimiseerde gegevens vallen niet onder de werking van dit Privacyreglement.

 

Artikel 7. Om welke gegevens gaat het?

Verwerking kan zien op de volgende gegevenscategorieën:

  1. Naam, voornamen, voorletters, titel, geslacht, geboortedatum, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer en soortgelijke voor communicatie benodigde gegevens, alsmede betaalgegevens van de Betrokkene;
  2. Een administratienummer dat geen andere informatie bevat dan onder a;
  3. Informatie over het berekenen, vastleggen en innen van de contributie;

 

Artikel 8. Informatieplicht

  1. Voordat de Verantwoordelijke Persoonsgegevens Verwerkt, deelt hij de Betrokkene mee:
  1. Wie verantwoordelijk is voor de verwerking met contactgegevens;
  2. Waarom bepaalde, concrete Persoonsgegevens Verwerkt zullen worden;
  3. Indien van toepassing, de contactgegevens van de functionaris voor de gegevensbescherming;
  4. Op welke manier de Persoonsgegevens worden Verwerkt;
  5. De periode gedurende welke de Persoonsgegevens zullen worden opgeslagen, of, indien dat niet mogelijk is, de criteria ter bepaling van die termijn;
  6. Alle andere informatie die met het oog op de zorgvuldigheid moet worden verstrekt. Dat betekent ook: Des te gevoeliger de Persoonsgegevens die de Verantwoordelijke wil Verwerken, des te grondiger er moet worden geïnformeerd.
  1. Als Persoonsgegevens via een derde worden opgevraagd, of aan een derde worden geleverd, dan wordt op dezelfde wijze voldaan aan de informatieplicht, vóórdat de Persoonsgegevens worden verkregen of geleverd, tenzij dit alleen met een onevenredige inspanning kan worden gedaan.

 

Artikel 9. Recht op inzage

  1. De Betrokkene heeft het recht om diens Persoonsgegevens in te zien en kan de volgende gegevens opvragen:
  1. Een omschrijving van het doel of de doeleinden van de Verwerking van Persoonsgegevens;
  2. Alle beschikbare gegevens omtrent de herkomst van de Persoonsgegevens;
  3. De categorieën van gegevens waarop de Verwerking betrekking heeft;
  4. Een overzicht van ontvangers of categorieën van ontvangers die de Persoonsgegevens hebben ontvangen;
  5. Indien mogelijk, de periode gedurende welke de Persoonsgegevens naar verwachting zullen worden opgeslagen, of indien dat niet mogelijk is, de criteria om die termijn te bepalen;
  6. Dat de Betrokkene het recht op rectificatie, het recht op gegevenswissing en het recht op beperking van de verwerking heeft.
  1. Een verzoek om inzage kan op grond van de volgende redenen worden afgewezen:
  1. De verzoeker is geen Betrokkene of zijn/haar verzoek heeft geen betrekking op gegevens die alleen op de verzoeker betrekking hebben;
  2. De verzoeker is onder curatele is gesteld. In dat geval kan alleen de wettelijk vertegenwoordiger het verzoek doen;
  3. Verantwoordelijke heeft reeds kortgeleden aan een vergelijkbaar verzoek van dezelfde verzoeker gehoor gegeven;
  4. Bescherming van de Betrokkene of van de rechten en vrijheden van anderen;
  5. Vanwege de veiligheid van de staat, en/of de voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten.

 

Artikel 10. Overige rechten

  1. De Betrokkene heeft te allen tijde het recht bezwaar te maken tegen de Verwerking van Persoonsgegevens die hem betreffen. De Verwerking wordt bij bezwaar gestaakt door de Verantwoordelijke.
  2. De Betrokkene heeft het recht om van de Verantwoordelijke onverwijld rectificatie van hem betreffende onjuiste Persoonsgegevens te verkrijgen.
  3. De Betrokkene heeft het recht van de Verantwoordelijke zonder onredelijke vertraging wissing van hem betreffende Persoonsgegevens te verkrijgen.

Daarnaast is de Verantwoordelijke verplicht zonder onredelijke vertraginggegevens te wissen wanneer de Betrokkene zijn toestemming heeft ingetrokken of de Verantwoordelijke de Persoonsgegevens niet langer nodig heeft voor de doeleinden waarvoor deze zijn verzameld.

  1. De Betrokkene heeft indien de juistheid van de Persoonsgegevens door hem wordt betwist het recht van de Verantwoordelijke om beperking van de Verwerking te verkrijgen.
  2. De Betrokkene heeft het recht de hem betreffende Persoongegevens, die hij aan de Verantwoordelijke heeft verstrekt, in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te verkrijgen.

 

Artikel 11. De uitoefening van rechten door Betrokkene

De Verantwoordelijke neemt passende maatregelen zodat de Betrokkene de communicatie of informatie omtrent de rechten zoals beschreven in dit Privacyreglement op een beknopte, transparante en toegankelijke wijze en in duidelijke bewoordingen ontvangt.   

 

Artikel 12. Toegang tot en ontvangers van Persoonsgegevens

  1. Toegang tot Persoonsgegevens hebben in beginsel slechts degenen voor zover die toegang nodig is voor hun werkzaamheden.
  2. Wanneer een Verwerking namens de Verantwoordelijke wordt verricht, doet de Verantwoordelijke uitsluitend een beroep op Verwerkers die afdoende garanties afgeven dat de Persoonsgegevens worden Verwerkt conform de Verordening, de Uitvoeringswet of daarop gebaseerde regelgeving.
  3. Voor het overige kunnen aan de volgende personen en instanties toegang worden verleend/Persoonsgegevens worden verstrekt:
  1. Onderzoekers als bedoeld in artikel 7:458 van het Burgerlijk Wetboek;
  2. Derden die belast zijn met het innen van vorderingen voor zover toegang/verstrekking noodzakelijk is en het geen medische gegevens betreft;
  3. Anderen, wanneer de grondslag van de Verwerkte gegevens is:
    1. Toestemming van de Betrokkene;
    2. Een noodzaak om een wettelijke verplichting na te komen;
    3. Het vrijwaren van een vitaal belang van de Betrokkene.
  4. Anderen, wanneer de verdere Verwerking voor historische, statistische of wetenschappelijke doeleinden geschiedt, indien de Verantwoordelijke de nodige maatregelen heeft getroffen om te zorgen dat verdere Verwerking uitsluitend ten behoeve van deze doeleinden geschiedt.

 

Artikel 13. Register

De Verantwoordelijke houdt een register bij van de verwerkingsactiviteiten die onder haar verantwoordelijkheid plaatsvindt. Dit register bevat de volgende gegevens:

  1. De naam en contactgegevens van de Verantwoordelijke en, indien van toepassing, van de functionaris voor de gegevensbescherming;
  2. De verwerkingsdoeleinden;
  3. De categorieën van gegevens waarop de Verwerking betrekking heeft;
  4. De categorieën van ontvangers aan wie Peroonsgegevens worden verstrekt;
  5. Indien mogelijk, de beoogde termijn waarbinnen de Persoonsgegevens moeten worden gewist;
  6. Indien mogelijk, een beschrijving van de getroffen technische en organisatorische maatregelen.

 

Artikel 14. Melding inbreuk

  1. Indien een inbreuk in verband met Persoonsgegevens heeft plaatsgevonden deelt de Verantwoordelijke dit -indien en voor zover wettelijk vereist- zo spoedig mogelijk nadat zij hiervan op de hoogte is mee aan de Betrokkene en de Autoriteit Persoonsgegevens.
  2. De in het eerste lid bedoelde melding bevat ten minste:
  1. De aard van de inbreuk;
  2. De waarschijnlijk gevolgen van de inbreuk;
  3. De maatregelen die de Verantwoordelijke als gevolg van de inbreuk heeft getroffen;
  4. Een contactpunt voor meer informatie.

 

Artikel 15. Bewaartermijnen

Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor zij werden Verwerkt. Als die Persoonsgegevens niet langer nodig zijn, worden ze verwijderd.

 

Artikel 16. Geheimhouding

De Verantwoordelijke, de Verwerker en iedereen die onder gezag van de Verantwoordelijke toegang heeft tot Persoonsgegevens, zijn verplicht tot geheimhouding van de Persoonsgegevens.

 

Artikel 17. Beveiliging

  1. De Verantwoordelijke moet zorgen voor passende technische en organisatorische maatregelen om Persoonsgegevens te beveiligen. 
  2. ‘Passend’ betekent dat de beveiligingsmaatregelen die getroffen worden passen bij het risico dat de Persoonsgegevens onzorgvuldig of onrechtmatig (verder) worden Verwerkt en de schade die daaruit voort zou vloeien. De getroffen maatregelen moeten ervoor zorgen dat:
  1. Uitsluitend bevoegde personen toegang tot Persoonsgegevens hebben;
  2. De Persoonsgegevens correct zijn en niet verloren gaan;
  3. De Persoonsgegevens zonder belemmering beschikbaar zijn voor rechtmatige Verwerking volgens de afspraken binnen de organisatie.
  1. In alle gevallen draagt de Verantwoordelijke zorg voor het informatiebeveiligingsbeleid en draagt dit beleid uit binnen de ANT.

 

Artikel 18. Slotbepalingen

  1. De Verantwoordelijke aanvaardt niet meer verplichtingen dan hetgeen waartoe hij op grond van de wet gehouden is, tenzij schriftelijk anders overeengekomen met de Betrokkene.
  2. De Betrokkene heeft het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit.
  3. Wijzigingen in dit Privacyreglement worden aangebracht door de Verantwoordelijke. De wijzigingen in het Privacyreglement zijn van kracht ten opzichte van Betrokkene(n) nadat Betrokkene(n) van de wijziging op de hoogte zijn gesteld.
  4. Dit Privacyreglement is per 22 mei 2018 in werking getreden.

 

Artikel 19. Retourbeleid ANT

Indien u een product bij de ANT heeft afgenomen kunt u dit  binnen 14 dagen na ontvangst retourneren als u een geldige reden daarvoor heeft. De ANT levert alleen producten voor zakelijk gebruik. Voor retourneren gelden de volgende redenen.

  1. Retourneren mag. Alle kosten voor de ANT
  2. Er is iets anders gestuurd dan op de bestelling staat.
  3. Het geleverde product is incompleet, zichtbaar beschadigd of gebruikt.
  4. Retourneren mag maar alle kosten zijn voor de klant.
  5. Het product is door de klant uitgepakt en zichtbaar gebruikt.
  6. De klant heeft een klacht over het product maar onderzoek wijst uit dat deze klacht onterecht is.
  7. Retourneren mag en de retourkosten zijn voor de klant.
  8. Het product voldoet niet aan de verwachting. De klant heeft het product bekeken en zonder te gebruiken en in de oorspronkelijke verpakking geretourneerd. Het product is onbeschadigd geretourneerd.
  9. Retourneren kan niet wanneer:
  10. Bij digitale producten waarvan de download is gestart.
  11. Producten zitten in een gesealde verpakking waarop aangegeven is dat na openen het recht op retourneren vervalt.


Welke stappen neemt u bij retourneren:

  1. U neemt binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling contact op met één van onze medewerkers  (020-2374740). De medewerker zal vragen wat de reden is dat u het product wil retourneren.
  2. Als de medewerker van mening is dat u recht heeft op kosteloos retourneren stuurt u vervolgens het product naar het door de medewerker van het bureau opgegeven adres. Wanneer mogelijk zitten de materialen in de originele verpakking. De kosten voor de retourzending bespreken we vooraf met u.
  3. Wij crediteren het bedrag uiterlijk binnen 30 dagen na annulering van uw bestelling.

Voor vragen of het uitoefenen van de rechten van Betrokkene kunt u contact opnemen met de ANT via 020-2374740 of via ant@ant-tandartsen.nl

 

DISCLAIMER

Informatie
ANT besteedt de uiterste zorg aan de betrouwbaarheid en actualiteit van de gegevens op haar websites.  Onjuistheden en onvolledigheden kunnen echter voorkomen. De gebruiker draagt zelf verantwoording voor het controleren van de juistheid, volledigheid of bruikbaarheid van de informatie of voor overige inhoud die op deze site beschikbaar is.

Aansprakelijkheid
Hoewel ANT  zich inspant om nauwkeurige en actuele informatie in deze website op te nemen, kunnen fouten of omissies zich voordoen.  ANT  wijst uitdrukkelijk iedere aansprakelijkheid uit hoofde van niet-nakoming van een overeenkomst, onrechtmatige daad, risico-aansprakelijkheid of enige andere rechtsgrond af, voor alle directe, indirecte, incidentele, gevolg-, aanvullende en bijzondere schade, alsmede voor schade waaronder bedrijfs- en gevolgschade, die op enigerlei wijze voortvloeit uit of samenhangt met de toegang tot en het gebruik van deze, ongeacht of ANT  zich bewust was van de mogelijkheid (tot het zich voordoen) van dergelijke schade.

Zo aanvaardt ANT  derhalve onder andere geen aansprakelijkheid voor: het ononderbroken functioneren van deze website; sites die niet door ANT  worden onderhouden, ook al wordt daar door ANT  naar verwezen; (rechts)handelingen verricht louter op basis van informatie verstrekt op of via deze site; gevolgen van het niet of te laat ontvangen of verwerken naar ANT  gestuurde e-mail of andere elektronische berichten; gevolgen van het niet of te laat ontvangen of verwerken van aan ANT  gezonden e-mails.

Hyperlinks
Verwijzingen naar sites die niet door ANT  worden onderhouden zijn louter ter informatie van de bezoeker opgenomen. Hoewel ANT  uiterst selectief is ten aanzien van de sites waarnaar verwezen wordt, kan zij niet instaan voor de inhoud en het functioneren daarvan, noch voor de kwaliteit van eventuele producten en/of diensten die daarop worden aangeboden. Sites van derden die links bevatten naar onze website(s) worden en kunnen niet door ons worden gecontroleerd.

E-mail
ANT garandeert niet dat naar haar gestuurde e-mails of andere elektronische berichten (tijdig) worden ontvangen en verwerkt.

Intellectueel eigendom
De op deze website afgebeelde gegevens, waaronder begrepen afbeeldingen, knoppen, opmaak en teksten, grafisch materiaal, (handels)namen, logo's, waren- en dienstmerken, zijn eigendom van of in licentie bij ANT  en worden beschermd door auteursrecht, merkenrecht en/of enig ander intellectueel eigendomsrecht. Deze kunnen uitsluitend gebruikt worden na voorafgaande toestemming door ANT . De hiervoor genoemde rechten gaan op geen enkele wijze over op (rechts)personen die toegang krijgen tot deze site.

Softwarekwaliteit
ANT  garandeert niet dat de informatie, software of ander materiaal dat via haar webpagina's toegankelijk is, vrij zal zijn van virussen, wormen, paarden van Troje of andere schadelijke componenten.

Word nu lid van de ANT

De Associatie Nederlandse Tandartsen (ANT) is dé belangenbehartiger van tandartsen. Of het nu gaat om nieuwe tarieven, norminkomen, regelgeving of de toekomst van de mondzorg; op alle terreinen is de ANT een stevige onderhandelingspartner.We spannen ons tot het uiterste in om onnodige bureaucratie te voorkomen, zodat de tandartsen optimaal hun werk kunnen doen en de patiënten de beste zorg krijgen.

De ANT staat voor vitale mondzorg met de tandarts als regisseur en voldoende ruimte voor ondernemerschap. We zijn kritisch als het moet, en altijd constructief en bereid om samen naar oplossingen te zoeken. Een snel groeiende beroepsorganisatie met een eigen geluid, waar je op kunt bouwen en zaken mee kunt doen. Uitgesproken ANT!

Sitemap

Hier vindt u een overzicht van deze website. Kunt u niet vinden wat u zoekt? Wij helpen u graag. Stuur een mail naar ant@ant-online.nl

Ondersteuning

Hieronder vindt u verschillende diensten die de ANT leden aanbiedt ter ondersteuning. Vragen? Neem contact op met de Ledenservice: service@ant-tandartsen.nl of 020 23 74 740.

FAQ

Op deze pagina kunt u de meestgestelde vragen vinden met daarbij behorende antwoorden.

Contact

Over ANT

De Associatie Nederlandse Tandartsen (ANT) is dé belangenbehartiger van tandartsen. Of het nu gaat om nieuwe tarieven, norminkomen, regelgeving of de toekomst van de mondzorg; op alle terreinen is de ANT een stevige onderhandelingspartner.

De ANT staat voor vitale mondzorg met de tandarts als regisseur en voldoende ruimte voor ondernemerschap. We zijn kritisch als het moet en altijd constructief en bereid om samen naar oplossingen te zoeken. Een snel groeiende beroepsorganisatie met een eigen geluid, waar je op kunt bouwen en zaken mee kunt doen. ANT staat voor de tandarts!

Advertenties

Heeft u inventaris aan te bieden? Of bent u op zoek naar een praktijk ter overname? Maak gebruik van onze advertentierubriek.

Voor het plaatsen van alle overige vacatures verwijzen we u naar jobs.ant-tandartsen.nl

Actueel

Thema’s

Hier vindt u informatie over lopende dossiers en interessante thema's.

Artikelen

Hier vindt u informatie over uiteenlopende onderwerpen en vindt u per onderwerp alle gerelateerde informatie samengevat op een pagina.